Keresés ebben a blogban

2022. június 26., vasárnap

Fekete Telefon

 Novellából film?! Naná!!!!






A horror rajongók tavaly óta várják a Fekete Telefon című horror film megjelenését. Sajnos, a Covid miatt sokat halasztották a premiert. De vajon megérte-e várni rá???



Szerintem igen, ráadásul a rendezői székbe Scott Derrickson került aki a Doctor Strange első részét  valamint a Sinistert is dirigálta.  Derrickson azután kezdett neki a Fekete Telefont rendezni, miután kilépett a Doctor Strange második részének rendezéséből, kreatív nézeteltérés miatt. A rendező nekem már a Sinisterrel bizonyított, hogy képes jó horrort készíteni. Bár jelenlegi filmünk egy novella alapanyagából készült, ami szerintem elég lapos volt. Igen, olvastam! Nem nyűgözött le! 





Az író Joe Hill kétségtelenül örökölt valamit apukától(Stephen King), az írás terén. Hiszen olyan műveket tett le az asztalra mint a Szarvak vagy a NOS4A2. De ez a novella harmat gyenge lett. Az alapanyag rövid és lapos volt, és ebből kellett egy fogyasztható tartalmat készíteni. King regényeinél mindig a gyerek szereplők szenvedései álltak a középpontban, kőkemény drámával, ez itt sincs másképp. Hill írásmódja sokban hasonlít az apjáéra. A film nyíltan ábrázolja, milyen kegyetlenek tudnak lenni egymással a gyerekek. Vagy, hogy az enyhén alkesz apa hogyan veri el a lányát egy bőrszíjjal.






  A főszerepben Ethan Hawkeot láthatjuk, aki remekül hozza a pszichopata sorozatgyilkost. De nem volt egyszerű dolga, hiszen a film nagyon nagy részében maszkot visel, így a hangjára és a testbeszédére kellett hagyatkoznia. De megoldotta, szóval nincs gond. Az alakítása szinte már betegre sikerült!
Viszont  ne felejtsük el a másik főszereplőt Mason Thamest sem. A kissrác egy elég erős alakítást hozott látszik, hogy van benne tehetség. De ez igaz a mellékszereplőkre is, tehetséges kis színész palántákkal operál a produkció. Remélem a karrierjük nem itt ér véget. 





Az operatőri illetve vágó munka nagyon jól sikerült. Bírtam, hogy szinte a kamera belemászik mindenki arcába. A film nem sok jumpscare-el operál de azokat jól időzítik. A film legfontosabb eleme a feszültség keltés, amiben a rendező nagyon jó. Hiszen sose tudhatjuk, hogy a gyilkos mikor toppan be, mikor a szerencsétlen gyerek a szökésén dolgozik.





Viszont negatívnak értékelem azt, hogy a gyilkosról nem derül ki semmi! Nem tudjuk, hogy miért csinálja azt amit csinál. Az egész céltalannak tűnik. Mit akar a gyerekektől? Miért a 13 év körüli fiú gyerekek az áldozatai?
Ha a rendező küldene nekem egy kb egy 1 oldalas e-mailt, amiben nekem ezt elmagyarázza azt kb megköszönném! 😁




Ohh és még valami! James Ransone másodjára is bebizonyította nekem, hogy nem képes túlélni egy horror filmet! 😂
Mindent összevetve én pozitívan értékelem az alkotást.

Lektorálta: Zilahi Roland

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése