Keresés ebben a blogban

2021. május 11., kedd

Roald Dahl: Boszorkányok

 Felszállás a nosztalgia vonatra...


Mindenki emlékszik az 1990-ben forgatott változatra.


Nos ezt a filmet nem hiszem, hogy be kell mutatnom. Akik a 90-es években voltak gyerekek vagy akkor születtek mindenki látta. Talán kevesen tudják, de egy könyv adaptációról van szó. A 90-es változat volt az első amit filmre vittek, majd 2020-ban elkészült az újraforgatott változat.




A történet nagyon egyszerű, a gonosz boszorkányok a földön megpróbálnak minden gyereket elpusztítani, pontosabban egérré változtatni. 

Nekem gyerekként nagy kedvencem volt a régi verzió, hiszen egy remek színészgárda prezentálta a történetet. Valamint valódi állatokkal dolgoztak. 


Az új verzióban viszont sajnos nagyon is érezhető a CGI dömping, az idomított állatokat felváltották az animált karakterek.  Igen még a gonosz boszorkány macskája is CGI. Ami nagyon szomorú, én nem vagyok ellene a technika fejlődésének, de szerintem a régi dolgok mint az idomított állat színészek vagy a maszkmesterek munkái kezdenek kiszorulni a filmgyártás iparágából, és ez szomorú.




De lássuk a filmet!

Kevés az olyan újraforgatott alkotás, ami jól is sikerül. De ez a film szerintem kifejezetten jó lett. A karakterek szerethetőek és a látványvilága is szép. A film a 60-as éveket hozza el nekünk, az adott  korra jellemző ruhákkal és hajstílusokkal. A régihez képest a karaktereket is újra alkották, persze kicsit másképp. A főszereplő kisfiú és a nagymama is feketék például.



 Ami engem nem zavart, mert ha működik a történetben akkor miért ne. A gonosz fő boszorkányt alakító Anne Hathaway jól hozza az utálatos banyát, de én néha azt éreztem, hogy túl játssza a szerepét. Nekem néha inkább tűnt ripacskodásnak. De ezt leszámítva nekem tetszett. 



A történet szépen halad így hömpölyög a film ahogy kell.

Viszont eltérések vannak a régihez képest, például a karakterek nem viselnek nevet. Pedig a régi változatban nevesítve voltak a karakterek, szerintem ez kicsit hiba, mert így nem tudjuk azonnal belőni a szereplőket.  Nem tudunk velük mélyebben azonosulni. 

Térjünk ki kicsit a negatívumokra, mert igen az is van!

Mint ahogy mondtam a film egy CGI dömping, ami szerintem nem helyénvaló. Valamint itt kitérnék a régi változatra egy kicsit, a 90-es változat azért működött jól mert remek maszkmesterek dolgoztak a színészek megváltozásán. Mára ezt a mesterséget mintha kicsit elfelejtették volna, pedig nem kéne. Ez a munka rengeteg kreativitást és ügyességet igényel. Így szerintem egy ilyen ágazatot a filmiparban kár lenne veszni hagyni.



Valamint szerintem negatívum az Anne Hathaway által megformált boszorkány magyar hangja is. Félreértés ne essék nekem nincs bajom a szinkronokkal, de Bogdányi Titanilla hangja nekem kicsit karakter ellenesnek hatott, ez a hangszín szerintem nem passzolt.



De ezeket leszámítva, egy jól sikerült filmről beszélhetünk, és sokakat visszarepít a gyerekkorába.

Lektorálta: Zilahi Roland


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése