Keresés ebben a blogban

2021. február 18., csütörtök

The Grudge

 

Japán horrorból amerikai remake?! Hogy a viharba ne...


És nem is rossz!!!



Nagy tisztelet Shimizunak amiért nem engedte ki a kezei közül alkotását. Bizony, ugyanis az amerikai változatot is ő rendezte meg. Persze csak az első részt.
Ami szerintem méltó volt az eredeti változathoz. A rendező vitte magával az eredeti színészeit is, mind Takako Fuji és a kisfiút alakító Yuya Ozeki is része ennek a produkciónak.



Az amerikai változatban ugyan tapasztalhatók eltérések a történetben, de nagyjából megegyezik az eredeti sztorival.  Megmondom őszintén nagyon féltem, hogy az amerikai verzió eléggé selejtes lesz, de hála az égnek nem sikerült elrontani. A második rész, nos az már más tészta.




Ebben a változatban ismerhetjük meg Kayako kicsit bővebb történetét, hogy mégis mi történt vele és a kisfiával. Ugyan a Japán eredeti nem tért ki rá bővebben, itt rengeteg információt zúdítottak a nézők nyakába. Ami szerintem pozitív. Plusz nagyjából az amerikaiaknak kb mindent a szájukba kell rágni.
Maga a színész választás is remek volt, én teljesen elégedett voltam Sarah Michelle Gellar alakításával, plusz a mellék karakterek is jól funkcionáltak gondolok itt Bill Pullman-re vagy Ted Raimi-re.




Ebben a filmben érezhetően javultak a vizuális effektek, amiket a Japán változatnál kissé leszóltak. De ezzel kapcsolatban gondoljunk csak bele, hogy az eredeti Ju-On 1998-ban lett leforgatva míg a remake 2004-ben. Szóval igen, van különbség az eltelt idő között. 



Lektorálta: Zilahi Roland

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése